Thursday, September 25, 2008

今天的我~~~

九点了,刚刚从Kajang回来。。。星期四!我既让会回Kajang!!!其实是我妈要我载婆婆一起回家吃饭,妈妈叫到,我一定要回咯。。。哈哈

一想到要载我婆婆,我就觉得很没脸见她,不是因为我做错任何东西,只是觉得我完成不到她的心愿。。。因为我婆婆现在唯一的想要的,就是看到我和我哥哥成家立室。但我偏偏不能让她愿望成真。。。

果然,我婆婆一见到我,立刻问我几时带女友去见她。试问我没女友又如何带她出来?婆婆还是那句,叫我别太过挑剔。并不是我不要有女友,而是没人要我,我哪有什么本事去选人呢?

一路载着婆婆时,和婆婆淡了很多话,也提起了我爸爸的点点滴滴。。。路灯红了,我转一转看一看婆婆,她,真的老了很多。。。婆婆又提起,说她已经八十岁了,我才发觉婆婆已很大年纪了,婆婆唯一想看到的是我的终生大事,我当时立刻红了眼睛,我也不懂如何回答。。。她还说我的堂弟还小,她不可能等到他们结婚了,唯一可以的是我和哥哥。我不是不想结婚,这些真的不是我想要就能要的东西。钱,我自认有本事找。朋友,我也很多。亲情,我有很多很要好的亲戚和家人。可是遍遍我就找不到女朋友。。。不是找不到,是没人要。。。我再问回我自己,我真的有点怕,真的不敢找女友,很怕再受伤害,所以也不敢追任何人。朋友都说我要就敢敢去,可是我就是怕,我真的很没用,没胆。。。

就随缘吧!

12 comments:

lizArd2910 said...

是你的,始终会出现的。多点陪你婆婆,就是给她最好的礼物了。每个礼拜载她去吃点心吧!

LIZ

Gary Liew said...

Dim Sum? Yum yum!

I say u can , u can...
I say u cannot, u also can..

vteck said...

eat too much dim sum not so good for eldery wo, he he...

aiyo dun worry lah, when see the right one just go ahead, dun need to think so much.

if fail we can drink with u no problem... u pay!

bantwan said...

haha, I think that the main reason.

Tackle gal, need money.
If failed, go dirnk, then lagi need more money.
So before I get rich better dun try any...

Gary Liew said...

change sentence...

I say u pay, u pay...
I say u dun pay, u must also pay..

Chloe said...

点首歌送你:孙燕姿- 遇见

一切顺其自然就好 :)

k p T a n said...

eh gary u got so many girls out there, ask them to intro their frens to butt mah hehee

i say u have, u have
i say u dun have, tracy dun believe hahaa

Gary Liew said...

ci.... dun use my sentence lar.. copyright lar.. hee hee

bantwan said...

wei, this blog a bit sadness de ler.. dun play play here wo...

by the way, Gary, got gal dun hide there lar.. intro to me lar... I won't tell Tracy de.. haha

Gary Liew said...

walau.. u think i got a lot of gals out there meh.. i'm very innocent kinda guy u know...

vteck said...

i think gary dun remember gals by name, but by number one, ha ha :P

Gary Liew said...

walau.. vteck.. dun lar say me like that.. hope my wife dun see this.. hee hee